mandag den 16. august 2010

Endnu en 70'er sweater

Min søster starter i 3. g i dag, og hun ønskede sig en ny sweater til skolestart. Hun kunne rigtig godt lide den grå og lime, som jeg havde strikket til migselv. Jeg gik igang med at strikke den torsdag aften, og i går aftes fik jeg lavet den færdig og vasket. Nu ligger den så klar til have på til skolestart i dag :)
Jeg har strikket den af en tråd 2-trådet og en tråd 3-trådet garn fra Snældan i grå, og striberne i pink er strikket med dobbelt tråd Kitten Mohair fra SandnesGarn. Jeg synes, at farverne passer rigtig godt sammen :) Et lille problem er bare, at mohair kan kun vaskes i hånden, så det er lidtaf en opgave hver gang den skal rengøres. Jeg tror, at den næste jeg strikker, kommer kun til at blive strikket af uldgarn, så den tåler et uldvask i vaskemaskinen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar