søndag den 16. december 2012

3. søndag i advent = ny gratis opskrift :)

Så ligger en ny opskrift klar til gratis download! :)

Denne gang er det et pandemånd, som er strikket med vævestrik og sildebenmønster :)

Opskriften er onesize, og jeg vurderer den til en voksenstørrelse S/M. Større børn passer den nok også. Vævestrikningen gør, at den bliver tyk og fast, så ørene holdes varm i kulden :)

Jeg har strikket flere af dem i julegave, og jeg har forsøgt mig med forskellige garner. Derfor findes opskriften både med almindeligt 2-trådet færøgarn og 2-trådet Sirri-garn, som er lidt grovere.

Den er ret hurtig at strikke, når man har fanget princippet med vævestrik. Jeg vil vurdere, at den kun tager et par aftener at få strikket færdig, så I kan nå at lave den inden jul ;)

Opskriften kan downloades gratis her! :)

God strikkelyst! :)


*opskrifterne er ikke teststrikkede, så der kan forekomme fejl. I er meget velkomne at gøre mig opmærksom på evt. fejl og mangler! :)

3 kommentarer:

  1. Tak skal du have. Jeg har vist desværre ikke to aftner tilbage til det lækre projekt, så gemmer det til mellem jul og nytår, for vinteren er jo heller ikke slut endnu.

    God 3. søndag i advent til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme! :) Der er ingen tidsfrister på opskrifterne, så I kan strikke, når I har lyst og tid :)

      tak! :)

      Slet
  2. Hej Rannva.
    Jeg kan desværre ikke få linket til at virke. Er det "for gammelt", eller kan du være behjælpelig med at få det til at virke?
    Hilsen Karina

    SvarSlet