onsdag den 24. november 2010

Håndklædehætter

Mine håndklædehætter har være meget populære derhjemme på Færøerne, men her i Danmark har der slet ikke være samme interesse for dem. Jeg har spekuleret på, hvordan det kunne være, og på julemarkedet sidste weekend fik jeg svaret. Jeg har nok taget for givet, at folk har vidst, hvad en håndklædehætte er og hvad den bruges til. Men på julemarkedet indså jeg, at dette ikke er tilfældet i Danmark. Derfor vil jeg nu forklare og vise, hvorfor den er så smart! :)

Som I kan se på billedet, så tages hætten på hovedet efter et bad eller hårvask. Den smalle ende snoes og sættes fast i elastikken på toppen. Så kan du rense dit ansigt, smøre dig ind i body lotion eller lægge makeup uden at håret kommer i vejen :) Og håret tørres jo også lidt samtidig :)
Jeg fik min hætte af min svigermor for nogle år tilbage, og jeg blev så glad for den, at jeg selv begyndte at masseproducere dem :) Og selv kan jeg slet ikke undvære den i dag! ;)

Hætterne kan købes til 160 kr. (inkl. porto) her, men på julemarkedet på Frederiks Bastion den. 4. og 5. desember sælges de til 100 kr./stk.

2 kommentarer:

  1. jeg har én, og da jeg har kort hår må jeg lige skylle det om morgenen for at få "morgenhåret" til at lægge sig, :) og jeg bruger den HVER dag og er super glad for den! Jeg bruger den dog omvendt, sådan at elastikken sidder i nakken, men det er jo lige fedt. Kan anbefales.

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at høre, at der er nogen, som også har fundet ud af, hvor smarte hætterne er! :)

    SvarSlet