torsdag den 1. november 2012

noget, der ikke er rigtigt

Så fik jeg strikket den første 'rigtige' vante færdig, og jeg er LANGT fra tilfreds! Tommelfingeren ser helt underlig ud. Sidst jeg tjekkede, så har 8-årige børn ikk en tommelfinger, som stikker ud oppe ved knoerne!


Jeg har lagt min egen handske ved siden af for at sammenligne, og det ser lidt underligt ud, at tommelfingeren til en 8-årig er længere end min (str. M). Opskriften, som jeg har holdt mig til, siger, at tommelen skal strikkes, når arbejdet måler 14 cm. Det lyder ret voldsomt, da jeg selv måler 14 cm fra spidsen af min tommel og ned til håndledet. Jeg har prøvet at se på flere opskrifter på nettet, men de siger alle nogenlunde det samme. Så er den helt gal med mig? 

Jeg tror, at den bedste løsning må være at gå ud og købe en billig børnevante og så prøve at strikke efter den!

Desværre hjælper denne oplevelse absolut ikke på min 5-pinde-fobi ;)

2 kommentarer:

  1. håber du kan bruge dette her:http://www.litlubudirnar.is/is/page/staerdir_maeling

    I den øverste (første) grå felt står hvor mange cm skal strikkes fra rib og til toppen af tommelfinger i forskellige størrelser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super, mange tak! :) Det er genialt! :) Har ledt efter sådan noget i laaaaang tid! :) Nu må jeg lige kontakte nogle af mine venner, som kan islandsk, så de kan oversætte det hele for mig :)

      Slet