fredag den 23. november 2012

Yndlings julepynt

Jeg er lidt tidligt ude med julepynten i år. Men det skyldes, at jeg har været oppe på depotet for at pakke ned, og så tænkte jeg, at jeg kunne bare tage julepynten med ned :)


Vi ejer ikke super meget julepynt, men noget er det dog blevet til gennem de sidste 5 årene vi har boet sammen :) Jeg har ikke nogen særlig stil - kan lide lidt af det hele ;)


Jeg har rigtig mange hjemme-/håndlavede ting, som jeg enten har lavet selv, eller som mor har købt til mig på forskellige julemarkedet. Vi giver nemlig stadig adventsgaver, så jeg får ofte noget i gave fra julemarkederne :) Dette kræmmerhus er et eksempel på det. Jeg kan rigtig godt lide det, fordi det er strikket ;)


For nogle år siden var jeg på et julemarked sammen med denne dame. Hvis jeg husker rigtigt, så var det i Frederiks Bastion. Vores nabebod lavede disse flotte procelænsfigurer, som havde mønster af gamle hækklede duge :)


Jeg tror, at denne også stammer fra mor. Det er en engel, som er lavet af cernit eller noget lignende. Jeg synes, at den er rigtig sød :) I baggrunden ses et af mine Royal Copenhagen-pynt, som jeg er rigtig glad for. Jeg synes, at Royal Copenhagens julepynt var så flot, fordi jeg kunne rigtig godt lide kombinationen med gult og hvid porcelæn. Desværre laver de det ikke mere :/


Som I nok har lagt mærke til, så er min troldegren proppet med julepynt ;) Jeg elsker at købe nye små ting til grenen, så der lægges nye ting til hvert år. I år har jeg ikke købt noget endnu, fordi jeg ikke har fundet noget, som jeg er faldet for. Så dette glasophæng, som også stammer fra mor og et marked, får lidt mere plads ;)


Endnu et hjerte, som jeg købte fra porcelænsdamen på Frederiks Bastion. Jeg har også lyspærer på min frem, da jeg synes, at det gør den lidt hyggeligere :)


Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, så har mormor strikket de sødeste julestrømper! :) Jeg synes, at de er så flotte! Jeg så en lignende sok i en butik på Gammel Kongevej, og så sendte jeg diagrammer og billede til mormor. Et par dage senere havde hun strikket den første strømpe. Hun syntes, at det var en rigtig sjov udfordring :) Desværre har jeg ikke plads til at hænge dem op i år :/


Endnu mere strikket julepynt :) Dette er fra sidste års julemarked i Tórshavn. Jeg har en svaghed for strikket julepynt ;)


Engelen her i midten er det eneste nye julepynt i år :) Det er min gode veninde Lív, som har lavet den :) Jeg synes, at det er super flot! Den er lavet af porcelæn, og har en turkisfarvet hoved :)

Hvad med jer, har I nogle yndlings julepynt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar