tirsdag den 10. juli 2012

Nogen gange funker det ikke

Før jeg går igang med et strikkeprojekt, så laver jeg som regel en lille strikkeprøve først. Den har til formål at se, om min idé fungerer. Oftes handler det om farver, mønster og strikkefasthed, som jeg skal have på plads inden jeg går igang med projektet.


De aller fleste gange laver jeg kun en strikkeprøve, og så går jeg igang......men en gang imellem går det ikke helt, som jeg havde planlagt. For et par dage siden blev jeg inspireret til at lave noget med alle de forskellige farver af Supersoft, som jeg fik af Dorthe i forbindelse med arbejdet med opskriften på cirkelsweateren. Jeg fik rigtig mange forskellige farver - også flere nuancer/toner af de forskellige farver. Jeg blev inspireret af et blomsterbed, som jeg så på vejen hjem en aften, hvor der yderst i det runde bed var gule blomster og inderst i bedet var mørkt røde blomster. Fra de gule og til de røde blomster var blomster i mange af de nuancer, som ligger imellem de to farver. 

Som I kan se på billedet ovenfor, så gik jeg igang med de lilla og blå nuancer jeg havde. Det gik dog ikke helt, som jeg havde forestillet mig. Problemet er nok, at jeg har garn i både varme og kolde farver/nuancer, som jeg har strikket sammen. Farverne passer nok ok sammen, men det giver ikke den virkning, som jeg ville have - nemlig en naturlig gradvis bevægelse fra mørkt til lyst til mørkt igen.

Så det er en ommer! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar