mandag den 14. marts 2011

Vævestrik

Som jeg har nævnt tidligere, så går jeg i øjeblikket til et strikkekursus inde hos Håndarbejdets Fremme. Og til næste gang har jeg fået 'lektier' for, og det, som jeg skal gøre, er at strikke vævestrik. Og nu hvor jeg var igang med vævestrikning, så gik jeg igang med en opskrift, som jeg fandt på Hendes Verdens hjemmeside for lang tid siden. Det er denne opskrift på et penalhus.
Jeg har strikket det af Sirri-effektgarn, og jeg tror, at mønsteret hedder "sildeben".

Men da jeg så skulle sy det sammen til et penalhus, så opdagede jeg, at det jo var perfekt i størrelsen til et pandebånd til migselv :)

Sildebens-vævestrik var sjovt og nemt at strikke, så hvis I vil i gang med at prøve noget nyt indenfor strik, så er det måske en god udfordring :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar