lørdag den 28. januar 2012

Knap-amok!

I dag har jeg igen været inde i centrum, og i dag var der besøg i to garnbutikker på programmet. Først var det I Knit ved Waterloo. Jeg var ikke vildt imponeret af deres garnudvalg - lidt kedeligt faktisk. De har nogle flotte og lækre garner, men de formår ikke rigtig at vise dem frem. Og deres kundeservice var faktisk ikke eksisterende :/ Men tilgengæld må jeg sige, at de har det største udvalg af strikke- og hæklebøger jeg nogensinde har set! Halvdelen af butikken var bøger! Så hvis du leder efter nogle gode bøger, så er butikken helt sikkert et besøg værd :) Jeg fik købt et par KnitPro udskiftbare pinde nr. 3,5 (til kun 36 kr. - tror de koster langt over 50 kr. i DK), da jeg kom til at knække en af mine den anden dag!

Næst på listen var Loop i Angel. Jeg fandt butikken, da jeg var i London i oktober sidste år, og jeg syntes, at den var så skøn. Og den er stadig rigtig skøn :) De har et stort og rigtig spændende udvalg af lækre uldgarner samt et pænt udvalg af bøger og andet tilbehør. I dag faldt jeg helt for deres knapper! De har ikke et overdrevet stort udvalg, men de knapper, som de har, er super lækre! Og mange af dem er vintage! ;) Jeg endte med at købe mig fattig i knapper ;)


Jeg har ofte svært ved at finde flotte og anderledes knapper til det, som jeg strikker, så jeg købte en masse ;)


Jeg kunne ikke stå for disse vintage glas-knapperne :)


Og disse søde blomsterknapperne har jeg planer om at bruge til nogle baby-cardiganer :)


Jeg kunne heller ikke stå for disse vintage plastik-knapperne! :) De er så sjove og findes i rigtig mange forskellige farver! Jeg fik behærsket mig til 'kun' at købe 2 af hver i 5 forskellige farver ;)


Knapperne findes i 4 eller 5 forskellige størrelser, og de er bare så skønne! Jeg købte dem i to forskellige størrelser (de to mindste).....kunne tænke mig at købe nogle af de store også, men skal lige finde et strikkeprojekt til dem først ;) De helt små tænkte jeg kunne bruges til baby-cardigans - tænkte at blande dem, så der er 5 forskellige knapper :)


Jeg fik også købt noget garn.....hos Loop sælger de Jamieson's lækre uldgarn, som er perfekt at strikke sammen med 2-trådet færøgarn. Garnet findes i alle regnbuens farver, så det var svært at vælge! Jeg købte nogle farver tilbage i oktober, så det blev kun til disse to i denne omgang :)

På vej tilbage til undergrundsbanen kom jeg forbi et supermarked, og da jeg manglede et par småting, så smuttede jeg en tur ind. Og det var en god beslutning, fordi inde i butikken fandt jeg rigtigt rugbrød! :D Det er tysk, så det er ikke så godt som dansk, men det er i hvert fald meget bedre end det lyse og bløde 'kagebrød', som de har hernede! Så jeg har spist rugbrød i aften! :) Havde aldrig forestillet mig, at jeg nogenside kunne blive så begejstret over rugbrød ;)

Fortsat god weekend! :)

1 kommentar:

  1. Sådan er det. Man er nok nødt til at bosætte sig i udlandet før man rigtigt forstår hvad rugbrød betyder. Om det er smagen eller den mæthed det giver, der betyder mest, fandt jeg dog aldrig ud af, den gang jeg tilbragte et par år i England.
    Nyd dit ophold. Der er jo fedt, selv om de ikke spiser rugbrød:-)

    SvarSlet