torsdag den 26. januar 2012

London-strik

I dag har vi haft rigtig flot solskin her i London, så jeg valgte at gå en tur her i nabolaget. Jeg kom forbi en butik, som hed noget i stil med "...sewing and knitting centre", så jeg gik ind for at se, hvad det var for noget. Jeg har aldrig set noget lignende! Det lignede et gammelt, beskidt og rodet lager fra 1950'erne! De havde lidt sytråd og knapper (som også så ud til at være mindst 50 år gamle) og kun acryl-garn! I Skandinavien ville sådan en butik ikke få lov til at eksistere! 

Jeg købte dog en lille ting derinde, og det var et strikke-magasin....ikke fordi magasinet var så interessant - jeg måtte bare have den lille gave, som fulgte med ;)


Jeg måtte bare have denne ugle-pindemåler (tror jeg at det hedder på dansk) :)

 
Magasinet var meget kedeligt, men det havde jeg nok forventet - jeg forbinder ikke engelske hobby-magasiner med noget nyt og moderne ;)


Og med hensyn til fødselsdagsgaven, så vandt det 2-trådede garn ;) Jeg syntes bare, at farverne var flottere :) Indtil videre har jeg strikket ryggen og forstykket op til ærmerne (har man ikke noget begreb eller udtryk for ryg+forstykke på dansk? På færøsk kalder vi det "bulur", hvis det er strikket rundt). Jeg håber, at jeg får begyndt på det ene ærme inden jeg går i seng i aften! 

2 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå, du måtte eje uglen, den er ret skøn.
    På dansk hedder det næsten det samme, nemlig bullen
    Du har ret, farverne i det 2-trådede er rigtig flotte, det bliver en flot trøje, synes jeg

    SvarSlet
  2. Handan uglan er fitt :) og so til nyttu eisini :)

    SvarSlet