fredag den 22. juni 2012

Feriebilleder

Jeg har taget en mini-ferie her i juni.....jeg kommer ikke rigtig til at have nogen ferie i år, så jeg har samlet mig 11 fridage sammen til at smutte en tur til dejlige København :) Så nu nyder jeg nogle fridage  hjemme på Amager :) Det er sååååååå dejligt at være hjemme igen! Glæder mig helt vildt til at flytte tilbage til august! :) 

Ferien bliver brugt på forskellige praktiske ting, som f.eks. hovedrengøring, strik og lidt læsning :) Så mine feriebilleder er ikke af sol, strand og is, men tilgengæld af krea ;)


Billedet ovenfor viser sweateren, som jeg havde kaldt "Jónas", og den skulle være en drengeversion af "Anna"-sweateren. Desværre fandt jeg ud af, at jeg havde ikke nok turkisfarvet garn, da jeg havde striket bolen færdig! Og garnet er noget jeg købte for flere år siden i en garnbutik, som ikke er til længere. Så jeg måtte desværre tage den op igen! :( 


Mens jeg har boet i London har jeg købt mange forskellige knapper, og de skulle alle sorteres forleden......og så kom mine mini-muffinsforme for første gang i brug ;)


Jeg må igang med at strikke noget til alle knapperne.......her på det sidste har jeg kun strikket hele sweatre (dvs. ikke åbne)....


Denne ligger nu og tørrer inden den sendes afsted til Dorthe :)


Jeg troede ikke, at jeg ville komme til at strikke noget særligt, mens jeg var i London, men bunken med strikkeprøver fortæller, at jeg har været ret flittig ;)


Jeg arbejder på en dansk arbejdsplads i London, og derfor skulle vi se Danmarks EM-kampe. Nogle af mine kollegaer var så søde at tage initiativ til at købe ind til hotdogs, så vi fik en rigtig hyggelig aften med fodbold, selv om Danmark tapte :/ Det er min kollega Vera, som har tegnet den flotte plakat :)

Nu står der rydning af depotrum på programmet ;) 

God weekend! :)

5 kommentarer:

  1. Smiler velkommen hjem til Amager, slår du dine veje forbi Rasmilla garn i Hallandsgade næste torsdag, for så vil jeg komme ind og hilse på dig i det off-line live. :-) Skønne prøver. Drenge trøjen vil være super fed i mange andre garner... hvad er dine kvalitets krav?
    Knus
    C

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar Charlotte :)
    Jeg tager tilbage til London næste torsdag, så jeg tør ikke love, at jeg når at komme forbi på torsdag....men jeg har planer om at komme forbi, mens jeg er i DK :) Er du i butikken i morgen?
    Modellen er lavet til Garn-Garagen, så opskrifter kommer til at anbetale deres Supersoft-garn. Men den kan selvfølgelig strikkes i næste alle garner - hvis blot strikkefastheden overholdes.
    Jeg har ikke nogle specifikke kvalitetskrav.....jeg strikker kun med uldgarner (helst 100% uld), fordi jeg kan rigtig godt lide uldens egenskaber så som kropstemperaturregulering (den varmer, når jeg er kold, og når jeg har det varmt, så sveder jeg ikke) og at det er ret vandafvisende. Jeg vil, at de ting, som jeg strikker, skal kunne bruges hver dag, så de skal være praktiske, samtidig med, at de også er noget for øjet :)

    SvarSlet
  3. Kan se, at det er strikkecafé'en torsdag du tænker på.....jeg flyver tilbage til London torsdag aften, så jeg når desværre ikke at være med i denne omgang....men forhåbentlig kan jeg være med engang efter midten af august :)

    SvarSlet
  4. sikke da en spændende blog du har den vil jeg lige være med til at læse

    Ja Amager er dejlig - min den ældste bor der ovre

    SvarSlet
  5. Tak for det :) Og velkommen til! :)

    SvarSlet