torsdag den 16. juni 2011

Ja tak, mor! :)

På onsdag bliver min lillesøster student, og på Færøerne er det tradition, at man tager nationaldragten på, når man får overrakt eksamensbeviset. Så lige nu er min mor igang med at strikke en sweater til min søsters nationaldragt.

Lige nu ser den sådan ud, så mor får travlt de næste par dage! Det er en kæmpe stykke håndarbejde! Jeg har købt garn til at strikke en sweater til migselv, og jeg har sat 3 år af til projektet! Men nu har mor tilbudt sig at strikke den for mig!!!! :D Hun sagde, at nu havde hun fået så god træning, så hun kunne lige så godt strikke en til mig også! :) Jeg overvejede tilbuddet i ca. 3 sekunder inden jeg takkede JA! ;)
Hvis I vil se, hvordan det hele ser ud, når vi har dragten på, så kan I kigge nederst i indlægget her :)

I får også et billede af min søsters studenterhue, som hun får på tirsdag. Jeg synes, at den er super flot, og der ligger også et stort stykke håndarbejde i den. Jeg gik på et handelsgymnasium, så min hue havde røde og blå striber, men min søster har taget en almindelig studentereksamen, så hendes hue er rød og sort - samme farver som skørtet til nationaldragten.


P.S. Billederne er lånt fra mors blog.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Jeg er igang med læreruddannelsen, håndværk og design og skal i forbindelse med eksamen tage udgangspunkt i den færøske natonaldragt. Jeg er ved undersøge de nye tendenser og diskussionen om farver, mønstre mm ift nationaldragten. Kender du nogle, der repræsenterer det nye. Jeg vil rigtig gerne høre nærmere.
    Mvh Kate

    SvarSlet