tirsdag den 22. maj 2012

Mere inspiration fra brodering

Jeg har haft en lang weekend, og den er blevet nydt i selskab med besøg fra København :) Derfor er der ikke sket så meget på kreafronten den sidste uge.

Lidt shopping skal der til, når man har besøg, så der blev besøgt en del butikker i weekenden ;) I en boghandel fandt jeg en bog med 1000 korsstings mønstre/motiver :) Som jeg har nævnt tidligere, så finder jeg ofte inspiration til mine strikmønste i andre 'genrer', som f.eks. brodering. Og bogen her indeholder rigtig meget guff ;)



Her er nogle borter og små mønstre, som egner sig rigtig godt til strik :)


Jeg synes, at husene her er super søde, men de kan ikke overføres direkte til strik.....må nok lave nogle modifikationer først :)


Jeg har prøvet at strikke sommerfugle tidligere, men de har alle været horisontale. Disse virker meget mere levende, når de står/flyver på skå :)


Siden jeg strikkede svampesweatrene i december og januar, så har jeg haft en lille svaghed for dem.....her er der nogle lidt anderledes.....liger næsten noget fra et gammelt gameboy-spil :)


Jeg er helt facineret af dette mønster....noget med farverne og fletningen som gør, at det fanger mit øje! Kan dog se, at det ville næsten være umuligt at strikke....men måske jeg kunne finde på et eller andet, så det ville fungere med strik ;)

 Nu mangler jeg bare flere timer i døgnet, så jeg kan nå at udføre alle mine idéer ;)

3 kommentarer:

  1. elsker gameboy-svamper :) den sidste billede minder mig om en islandsk opskrift (ikke ens) men da er mønstret hvidt og sweateren er i farver
    mønster nr 12 her (side 29): http://istex.is/prjonabok/Istex28.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ligner nemlig :) Jeg kan rigtig godt lide mange Istex-opskrifter, men jeg må desværre indrømme, at jeg ikke kan lide deres garn :/ Jeg synes, at det er lidt hårdt, og så knækker det også let......eller det er i hvert fald min erfaring med det.

      Slet
    2. jeg kan heller ikke særlig lide garnet... kan godt lide at strikke lett-lopi men det klør, jeg bruger dog flyttigt deres opskrifter med andet garn :) f.ex det færoyska navia eller trysil fra norge.

      men det er enormt varmt ,har tæpper i sofaen den islandske ull som jeg elsker, og den holder bare i evigheder, sweateren altid som ny. Men jeg vælger den nok fordi den er billig.

      Slet