fredag den 22. februar 2013

Bagning og strik :)

I dag skal vi fejre en kollega, som havde 40-års jubilæum den 1. februar :) I den forbindelse holder butikken en reception i eftermiddags, og vi skal servere lagkage og småkager. Lagkagen lader vi bageren om, men småkagerne har vi aftalt at bage selv, da hjemmebag bare er bedre en bagervarer - synes vi i hvert fald ;) Da jeg ikke har nogen erfaring med småkager, så valgte jeg en lidt sikker løsning, nemlig cookies :) Jeg fandt denne super gode opskrift, som jeg så har lavet med lidt mindre smør, og så har jeg også lavet dem helt små. Jeg synes, at de er blevet rigtig gode (tror, at jeg har haft prøvesmagning af hver plade, som er kommet ud af ovnen ;) 


Kagerne skal have små 14 minutter i ovnen, og den tid bruges effektivt til mit nye strikkeprojekt ;) Kender en lille fyr, som skal have denne som en meget forsinkede julegave :)


Det, som jeg strikker, er en djævlehue efter opskriften i bogen "Babystrik på pinde 3", som jeg havde et indlæg om her. Som I kan se i indlægget, så har jer der strikket en hue efter opskriften. Jeg har strikket størrelsen 18-24 måneder, men den er meget lille. Derfor har jeg strikket en ny på pinde 3,5, som jeg synes blev meget bedre. Har hørt noget om, at færøske babyer generelt er større end babyer i andre lande, så det er lidt svært at bruge udenlandske størrelser, når vi strikker. 
I skal få et billede af huen i løbet af weekenden :)

God fredag og god weekend! :)

1 kommentar:

  1. lækre farver du strikker i, og du har helt ret, færöske börn har den störste födselsvægt i hele verden, og islandske börn er på anden plads.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet