søndag den 10. februar 2013

Derfor

Der er sikkert flere af jer, som undrer sig over, hvordan jeg kan have gået fra at lave flere indlæg om ugen til at der går uger imellem indlæggene. Der var endda en som spurgte, om jeg var holdt op med at blogge! Så tænkte jeg, at nu må jeg tage mig sammen og få skrevet et indlæg og forklare, hvorfor der er så langt mellem indlæggene.

På grund af flytningen hjem til Færøerne har der ikke været så megen tid til det kreative, fordi det er tids- og energikrævende at flytte, og desuden ligger næsten alle mine kreating pakket ned i flyttekasser og står nu i min svigerforældres kælder (ind til vi flytte ind i en lejlighed om godt en måned). Men der er også en anden årsag, som nok er hovedårsagen til det manglede overskud. Jeg har længe overvejet, om jeg skulle dele det med jer her i blogland, fordi det er meget privat, og jeg har meget bevidst forsøgt at undgå at skrive om mit privatliv her på bloggen, fordi bloggen skal handle om mit kreative univers og ikke noget andet :) Men nu synes jeg, at jeg skylder jer en forklaring på mit fravær. Mine kommende strikkeprojekter kommer til at være baby-ting, men denne gang kommer jeg for en gang skyld at strikke til os :) Vi venter nemlig en baby til sommers :) Derfor har energiniveauet været meget på et meget lavt punkt de sidste par måneder. I december og det meste af januarmåned havde jeg slet ikke lyst eller overskud til at strikke. Men som I kunne læse om i mit næstsidste indlæg, så har jeg fundet strikkepindene frem igen for at strikke en dåbsgave til næste weekend :)


Babytæppet er næsten færdigt - mangler "kun" et par omgange, men når der er over 500 m på omg, så tager det noget tid!

Næste projekt på listen er et babytæppe til vores baby, og da vi ikke ved, om det bliver en dreng eller en pige, så vil jeg lave en version, som kan bruges til begge køn :) Jeg har fundet garn frem til tæppet, så det er klart at gå igang så snart jeg har strikket den sidste omgang af dåbsgaven :)

Min svigerinde har ellers spurgt mig, om jeg kan strikke en djævlehue til deres 16 måneder gamle datter. Alle de opskrifter, som jeg ligger inde med, er kun til baby (den største er en størrelse 9 mdr). Ved I, om der findes opskrifter på djævlehuer til lidt større børn?

9 kommentarer:

  1. Stort tillykke med den kommende familie udvidelse. Jeg tror jeg har én opskrift liggende kigger og har jeg den maddiker jeg den til dig.
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  2. til lykke Rannvá, sikke nogen dejlige nyheder! glæder mig til at fölge dine babystrikkerier. mht til en större hue, jeg plejer så bare at tage noget lidt tykkere garn og pinde for at få sådan en ting en anelse större end opskriften siger.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Tillykke med den kommende familieforøgelse. Mindes tydeligt det manglende overskud der følger med starten af en graviditet men det er heldigvis kun for en kortere periode så vender det igen. Glæder mig til at se hvilke babyting du får lavet.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
  4. Tillykke med den kommende familieforøgelse. Det er en spændende og hård tid I går i møde. Jeg har brugt denne her opskrift. Synes den er stor i størrelsen. Og efter de første retpinde frem og tilbage, har jeg strikket den rundt på en rundpind. Så er der ikke så meget at hæfte til slut. :-)
    http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/Stribet-djavlehue-0508/

    SvarSlet
  5. Iiiih stort tillykke med den lille spire <3
    Kh

    SvarSlet
  6. STORT TILLYKKE MED DEN VENTEDE FAMILIEFORØGELSE.

    SvarSlet
  7. Sikke en dejlig nyhed! Tillykke :-)

    SvarSlet
  8. stort stort tillykke, sådan en nyhed må du da dele med os :) så fantastisk :)
    Kh Micha

    SvarSlet
  9. Hjartaliga tillukku, so skeg! Du har min dybeste medfølelse og forståelse på kreafronten, men det kommer igen, bare rolig. :)

    SvarSlet