tirsdag den 13. april 2010

En fødselsdagsgave :)


Denne sweater var en fødselsdagsgave til min bedste veninde Malan :) Jeg har selv lavet både mønster og opskrift, og jeg har strikket et par stykker af dem efterhånden. Jeg har strikket den af færøsk skipsgarn fra Snældan med kanter af 2-trådet garn fra Sirri (100% færøsk uld). Heldigvis var min veninde meget glad for den :) Jeg har strikket en til mig selv, og den bruges næsten i døgndrift gennem vinteren ;) Dem, som ikke er vandt til skipstrøjegarn, vil nok sige, at den kradser, men hos os, som er vandt til det, så er den bare rigtig lækker og varm :)

2 kommentarer:

  1. Wauw, hvor er den smuk!
    Er det nogle du laver på bestilling og i så fald hvad vil den koste?
    Tilmelder mig straks som fast læser og vil glæde mig til at følge dig og dine fine kreationer fremover :-)
    KH. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise :)

      Velkommen til :)

      Jeg har strikket dem på bestilling for nogle år siden, og da tog jeg 500-700 kr for at strikke den, og så kom garn og knapper oveni. Prisen kom an på, om den havde farvede kanter, fordi det er mere besværligt at strikke.

      Slet