tirsdag den 27. april 2010

Hæklede brikker :)


I fredags var jeg på biblioteket, og der fandt jeg en spændende håndarbejdsbog. Den hedder 'Politikens visuelle håndarbejdsbog', og den er fyldt med strik, hækling, broderi, stramajsyning, patchwork quiltning og andre ting. En rigtig god grundbog! Der var så nogle hækleeksempler, og jeg fik straks idéen til at lave nogle brikker (coasters). Jeg har altid ønsket mig nogle hæklede brikker, men jeg har ikke været så god til at hækle. Jeg havde overvejet at købe disse på epla.no (ligesom Amio.dk men bare i Norge), men jeg ville rigtig gerne lave mine egne. Opskriften på blomsterhjulet (som de kalder det i bogen) var meget simpel, så jeg fandt ud af at hækle den uden problemer :)
Brikkerne er hæklet af Sirri-garn (100% færøsk uld), og så har jeg presset og filtet dem lidt med strygejernet og godt med damp. Dette er også en fin måde til at få brugt op sine garnrester :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar