mandag den 5. april 2010

Kaffe- og tehætter


Sidste efterår sad jeg og spekulerede over, hvad jeg kunne bruge nogle stofrester til, som jeg havde liggende. Til sidst besluttede jeg mig for, at jeg ville forsøge at sy en kaffehætte til vores Bodum stempelkande. Jeg havde det tidligere prøvet at lave en hætte efter Stof&Stils symønster, men den var jeg ikke tilfreds med, fordi den var for lille synes jeg. Derfor gik jeg igang med at lave mit eget symønster. Efter nogle timer og flere forsøg, så lykkedes det mig at få en hætte, som jeg var tilfreds med :) Jeg fik så lavet flere hætter, som jeg solgte på julesalget hos den færøske husflidsforening i november sidste år. Men så var der nogen som spurgte, om jeg ikke kunne lave tehætter også. Det gik jeg så igang med i starten af februar. Det tog noget tid, fordi jeg ville lave den, så den kunne bruges til flere størrelser - også til dem med stempel. Men det lykkedes, og jeg er meget tilfreds :) Jeg har også lave dem sådan, at de kan vendes på vrangen :) På billedet ovenfor ses en tehætte, som har en strikket side med et traditionelt færøsk strikkemønster, og så indersiden har jeg foret den med et sjovt muffins-stof :)
Flere hætter ses her her. Desværre er teksten kun på færøsk, men billederne kan bare tale for sig selv ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar