fredag den 1. april 2011

Der sker ting og sager......

Der har været lidt stille her på bloggen........men det er ikke ensbetydende med, at der ikke sker noget! ;) Jeg har nemlig siden sidste weekend haft gang i grydelappe-produktionen. Den blev lidt forsinket pga noget allergi, men er nu godt igang igen :)

Sådan ser det ud, når der er klippet stof og isolering klar til 52 grydelapper! Meningen var, at jeg bare skulle sy nogle få grydelapper, så de igen var på lager. Men så tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne lave en masse, fordi min mor har nogle planer om et lille marked i starten af juni.....mere om det senere! ;)

Som I kan se på billedet, så er min frugtskål fyldt med filtede kugler fra Søstrene Grene. Så hvis jeg trænger til en pause fra grydelapperne, så kan jeg bare gå igang med at lave kuglerne til bordskånere :)

Og her får I til sidst et billede af et tørklæde, som jeg lige har strikket her på det sidste. Jeg har fået inspirationen fra det færøske sjal og idéen med dråberne har jeg fra min mors moster (se et tidligere indlæg om dråberne her). Tørklædet er ikke helt færdigt endnu, så der kommer flere billeder af det senere.

Jeg må hellere smutte tilbage til grydelapperne ;)

God weekend til jer alle! :)

5 kommentarer:

  1. Wow! Et flot sjal - det er virkelig lækkert :-D

    SvarSlet
  2. Hej

    Hold da op for en stak grydelapper, wauu.
    Og endnu mere wauu, for en skønt sjal, virkelig fint

    stine:)

    SvarSlet
  3. Det ser rigtigt spændende ud alt sammen. Hvordan samler du de der kugler?? Trækker du bare en tråd igennem?

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth!
    Opskriften på dem finder du i Vivian Høxbro's bog "Dominostrik" :)

    SvarSlet