onsdag den 6. april 2011

menu også med på strik!

Så forgårs var jeg en tur inde i Magasin ude i Field's, og pludselig så jeg noget, som virkede lidt bekendt.......så jeg måtte lige kigge en ekstra gang!
(billedet er fra menu.as/dk)

Det, som fangede min opmærksomhed var disse thermokrus fra MENU, som har strikmønster på! Og det, som jeg kunne genkende var, at det faktisk var traditionelle færøske strikmønstre!

Her har jeg taget billeder af nogle mønstre i bogen "Føroysk bindingarmynstur", som er en bog med mange af de traditionelle færøske strikmønstre. Og det er helt tydeligt, at det er her MENU har hentet sin inspiration! :)

Måske er krusene en god gaveidé til en strikkenarkoman som mig ;)

3 kommentarer:

  1. De er godt nok fine! Og lige noget for en håndarbejdsentusiast :)

    SvarSlet
  2. De er faktisk ret skønne, de krus; vil overveje et par som gave, når jeg snart skal til Færøerne

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare flotte. Dem kunne jeg ønske mig :)

    SvarSlet