mandag den 21. februar 2011

Hjælp!

Jeg har tænkt mig at lave et strikkepindeetui, og jeg gik igang med et her i weekenden.......men det gik helt galt! Jeg brugte denne vejledning, hvor der står, at man skal bruge pladevat. Pladevatten var ALT for tyk, så etui'et kom til at fylde meget.

Jeg havde tænkt mig at lave et etui, som ikke fyldte så meget, så det var nemt at tage med, når man skulle have nogle pinde med til en strikkeklub eller et kursus. Så det er en ommer!

Har I nogle idéer eller gode råd til, hvad jeg kan bruge istedet for pladevat? Jeg har fået et forslag om bare at lave den uden pladevat, men jeg er bange for, at den bliver for 'slasket'. Jeg kunne tænke mig, at den var lidt stiv i den, men samtidig ikke fylder for meget.

3 kommentarer:

  1. Ærgerligt med det første forsøg! Måske kan du bruge noget kraftig vlieseline. Så undgår du i hvert fald, at den bliver for slasket, fordi det jo gør stoffet stivere. En anden mulighed kunne måske være mellemlægsfoer. Denne mulighed har jeg ikke prøvet selv, men det er lissom noget ekstratykt vlieseline, som man bruger til at isolere jakker osv. yderligere. Det er tyndere end pladevat, så måske kan det bruges.
    Men umiddelbart ville jeg vælge en almindelig tyk vlieseline :-)
    Håber det var lidt til hjælp.

    SvarSlet
  2. Vliseline var også min første tanke.

    Øv, at det var en ommer

    SvarSlet
  3. Tak for de gode råd :) Jeg tror, at jeg vil forsøge med noget vlieseline :) I får en update senere på ugen om, hvordan det går ;)

    SvarSlet