lørdag den 12. februar 2011

Loppe-shopping :)


Jeg har fået en ny hobby: Loppemarkeder! ;) De sidste to årene har jeg besøgt de store loppemarkeder her i København ca. 2-3 årligt. Jeg synes, at det er rigtig hyggeligt og sjovt at gå rundt og lede efter nogle specifikke ting eller bare lade sig inspirere. Jeg plejer ikke at købe så meget, men jeg finder altid et eller andet sjovt.
I dag var der så blevet tur til KB-hallen - for første gang for mit vedkommende. Der var rigtig mange gode ting imellem, og jeg endte med at slæbe en del med hjem ;)
Den gule kagedåse har jeg fra min farfars hus, og nu har den så fået selskab af to røde og en hvid dåse :) Og brikkerne med den store blomst kunne jeg bare ikke lade ligge! Jeg synes, at de er SÅ flotte! Gemalen er ikke så glad for flower-power, så jeg tror, at jeg gemmer dem til venindebesøg ;)

Og rammerne her kunne jeg heller ikke lade ligge! Jeg har tænkt mig at finde nogle flotte, gamle, sort/hvid billeder af mine bedsteforældre og et af mine reserve-bedsteforældre til at komme i rammerne.

Nu er det ellers tilbage til strikningen.......har forhåbninger om, at noget måske bliver færdigt her i weekenden ;)

5 kommentarer:

  1. Jeg har lige meldt mig som fast læser på din blog!

    Og hvilke fund du så poster billeder af. Sikke dog et par kup, som du har gjort dig! Erik Kold bøtter kan man aldrig få nok af. Især ikke de røde, hvide, orange og gule! Jeg er oppe på omkring firs ;o) Ups! Det startede også med et par, som kom hjem fra loppen.. Nu har den ene taget den anden osv.

    Om blomsterbrikkerne fra Anita Wangel er intet mindre end fantastiske. Jeg er faktisk lidt misundelig! Jeg fandt selv nogle runde lignende forrige weekend. Jeg har så fordelen, at jeg pt ikke har nogen kæreste. Så hvad der kommer ind på værelset, det bestemmer jeg helt selv. Og jeg kan godt lide flower power! :o)

    SvarSlet
  2. Hej Helene :)
    Velkommen til :)

    Jeg er forholdsvis ny loppe-shopper, så jeg vidste ikke engang, hvad bøtterne hed og hvem der havde malet blomsterbrikkerne......man lærer noget nyt hver dag ;) Kan det passe, at hende, der har malet brikkerne, også har lavet nogle glasbrikker med lignende blomster på? Min nabo har nemlig nogle helt utrolig flotte glasbrikker, som ligner 'brød'-brikkerne, som jeg har erhvervet mig i dag.

    SvarSlet
  3. Jo tak :o) Det kan sagtens passe med glasbrikkerne, jeg har selv fundet nogle her forleden. Jeg har lavet et indlæg på min blog, der kan du se dem! Indlægget findes lige her:

    http://genbrugblirguld.blogspot.com/2011/01/dagens-loppeguld.html

    SvarSlet
  4. Det er nemlig præcis dem, som min nabo også har! :) Jeg må gå på jagt for at anskaffe mig sådan nogle ;)

    SvarSlet
  5. Det kan klart anbefales at eje sådanne! Man bliver simpelthen så glad i låget af farverne og motiverne :o) God jagt!!

    SvarSlet