onsdag den 16. februar 2011

Strikkekursus

Så er der strikkekursus på programmet senere :) I dag skal vi lære mere om mønsterberegning. Det har jeg lidt erfaring med, men jeg håber på, at jeg kan lære noget mere og måske lære nogle små tricks :)

I sidste uge var emnet "Farvestrik" - det var lige mig ;)
Først skulle vi lave en strikkeprøve, hvor vi skulle strikke med dominans. Det havde jeg ikke prøvet før, så det var sjovt at prøve. Men det var noget af en udfordring, fordi jeg strikker på den færøsk måde, hvor man har garnet på højre pegefinger. Og vores underviser (og alle de andre deltagere) strikker på dansk måde - med garnet på venstre hånd. Så jeg måtte lige prøve mig frem til, hvordan det skulle gøres.

Strikkeprøven

Og så fik vi lektier for......vi skulle strikke en strikkeprøve med farveskift- a'la Kaffe Fassett. Det var rigtig sjovt at prøve :) Det er helt sikker noget, som jeg vil bruge til nogle strikkeprojekter i fremtiden :)

Strikkeprøve med Kaffe Fassett-teknikken

2 kommentarer:

  1. Wow så fin strikkeprøve, ser virkelig avanceret ut (ja jeg er ikke så bevandret it at strikke med mange farver)

    SvarSlet
  2. Det ser måske avanceret ud, men det er faktisk rigtig nemt :) Du laver bare nogle garntråde i forskellige farver, som alle har ca samme længde, og så knytter du dem sammen og laver dem til en nøgle. Så starter du at strikke, og når du så kommer til et farveskift, så løsner du knuden og strikker 3-4 masker med dobbelt tråd (begge farver), og så strikker du bare videre med den nye farve :)

    SvarSlet