mandag den 21. februar 2011

Så gik der hækling i den!

I rigtig lang tid har jeg ville gå igang med at hækkle et tæppe. Først tænkte jeg, at det skulle være med oldemorsfirkanter, men så faldt jeg for grannystripes istedet. Og i går faldt jeg over en vejledning her til, hvordan man kommer igang. Jeg måtte liiiige prøve at hækle lidt, og det resulterede i, at jeg gik igang med at hækle et tæppe, som er ca. 1,5 m bredt!

Jeg blev helt bidt af det, så der blev hæklet over 7 striber, inden jeg gik i seng. Det tager rigtig lang tid og meget garn at hækle en stribe, så det her bliver et langtidsprojekt.
Jeg har tænkt mig, at tæppet udelukkende skal strikkes af garn, som jeg har - jeg må ikke købet noget nyt til tæppet. Men jeg er ikke helt sikker på, om jeg har garn nok til hele tæppet. Jeg har primært brugt Sirri-garn, men også nogle andre rester, som jeg har liggende.

Men nu er det tilbage til lektierne, som jeg forsømte i går pga. hæklingen ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar