fredag den 11. februar 2011

Strikkekursus :)

For godt en uge siden startede jeg på et strikkekursus, som hedder "Strik 2". Underviser er Louise Klindt. Vi er 12 damer, som hver torsdag aften mødes til 3 timers strik. Vi lærer mange grundlæggende ting, som jeg aldrig rigtig har lært, fordi jeg er jo næsten selvlært og er bare hoppet ud i det hver gang, og så har jeg bare 'følt' mig frem.
Strikkeprøven fra igår

Første gang skulle vi strikke en white-on-white taske i damaskmønster. Jeg må ærligt indrømme, at det var bestemt ikke noget, som fik tændt min strikkelyst! Men i går skulle vi lære dominans og nogle farvestrikteknikker, som jeg desværre ikke kan huske navnene på. Det var rigtig noget for mig! :) Nu har vi så lektier for til næste gang, og jeg er rigtig spændt på at komme igang. Men jeg har lige et par andre ting, som skal gøres færdige inden jeg går igang med lektierne.

Jeg er, som tidligere nævnt, igang med 3 forskellige strikkeprojekter lige nu.....her kommer en lille update..... :)
bySlavi-modellem begynder så småt at tage form......skal mødes med ham på mandag, så jeg har nok at se til her i weekenden ;)

fødselsdagsgaven har fået farver på..... :)

.....og færøsweateren begynder også at tage form.... :)

4 kommentarer:

  1. Så sejt med strikkekursus - håber til siger til næste gang - jeg vil gerne med - hyggelig at have muligheden til at blive kendt med flere der strikker ( og ikke kun min mor via telefon)

    ha en super weekend - jeg skal strikke mer på mit luffe projekt tror jeg eller et at de mange jeg har liggende :)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi :)
    Jeg er selv også en, som strikker rigtig meget alene (er desværre ikke med nogen strikkeklub), så hvis du vil have selskab, så siger du bare til ;)

    SvarSlet
  3. Den der færørssweater bliver bare alt for lækker!

    Hvordan ser den der white on white ting ud?

    SvarSlet
  4. Tak :) Jeg glæder mig også til at se, hvordan det endelige resultat bliver :)

    Jeg lavede aldrig white-on-white tasken færdig, fordi jeg syntes, at det var bare for grimt! Men jeg fik lavet en strikkeprøve, som jeg har gemt væk, fordi den var også tude-grim! ;)

    SvarSlet